پنجره لیفت اند اسلایدینگ

امروزه به علت آلودگی صوتی و هوا برای اینکه بتوانیم از نور و زیبایی های فضای بیرون نهایت لذت و استفاده را ببریم طراحان و معماران همزمان با حل مشکلات ،مزایای دیگری را به محیط مان اضافه نموده اند.

انواع مختلفی از درب و پنجره های کشویی طراحی شده است که تا حدی این مشکلات را حل کرده اند که یکی از جدیدترین درب و پنجره کشویی سیستم لیفت اند اسلاید LIFT and SLIDE  است .

پنجره لیفت اند اسلایدینگ آرین پنجره

هوابندی از طریق لاستیک های  ای پی دی ام (EPDM) جهت جلوگیری از اصطکاک لاستیک که مانع حرکت پنجره میشود،انجام می گیرد

پنجره لیفت اند اسلایدینگ

همچنین یراق لیفت اند اسلایدی تعریف شده است که پنجره در حین حرکت در ابتدا از محل خود بلند شده ، لاستیک ها را از پروفیل جدا نموده و به راحتی در سطح لنگه حرکت کرده و پس از از بستن دستگیره مجددا درگیر می شوند.

کاربرد لیفت اند اسلایدینگ

سیستمهای لیفت اند اسلاید دارای قطر بیشتری نسبت به پنجره های کشویی معمولی هستند که موجب می شود تحمل وزن بالاتری داشته باشند و بتئان شیشه های سنگین و یک تکه را درون آن قرار داد.پنجره هایی که دارای قطر بالاتر از 12 سانتی متر هستند نیز قابلیت نصب یراق آلات لیفت را دارند.

درب لیفت اند اسلاید یکی از محصولات پرکاربرد در مناطق بادخیز در ویلاها و منازل می باشد.لذت بردن از فضاهایی که نمایی رو به باغ،دریا،جنگل و یا حتی حیاط خانه دارند بدون ورود آلودگی صوتی و یا نفوذ گرد و غیار ،یکی از دغدغه های همیشگی برای کاربران می باشد.

پنجره لیفت اند اسلاید چیست؟

پنجره لیفت اند اسلاید نیز درست مانند درب های lift & slide توسط چرخ هایی که درون دو ریل قرار گرفته است باز و بسته می شوند.بازشو لیفت اند اسلاید در پنجره ها به این شکل است که با چرخاندن دستگیره لت شیشه ای حدود نیم سانتی متر به سمت بالا حرکت می کند و در حالت لیفت قرار می گیرد ،سپس با حرکت در راستای افقی به سمت چپ یا راست، پنجره توسط چرخ ها درون ریل شروع به حرکت می کند.چون این حرکت به صورت ریلی و یا کشویی می باشد به آن اسلاید گفته می شود.

درب و پنجره لیفت اسلاید در ابعاد بزرگ و سفارشی ساخته می شوند و این امکان را به کاربران می دهد تا با باز کردن پنجره ها به طور کامل از فضای بیرون لذت ببرند و در صورت نیاز پنجره ها بسته شوند و نمای بیرون را بدون هیچ مانعی از پشت پنجره تماشا کنند. طراحی و ساخت درب های لیفت اند اسلاید که خارج از سایز استاندارد هستند فقط توسط شرکت هایی صورت می گیرد که تخصص کافی را در این زمینه دارا هستند ، چرا که  ابعاد این درب ها بزرگ می باشد و از طراحی تا تولید این درب ها دقت و مهارت کافی را می طلبد. شرکت درتیس یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی در زمینه ی ساخت انواع درب های سفارشی و بزرگ می باشد. تمامی مراحل با دقت و ظرافت زیر نظر مهندسین این حوزه انجام میگیرد تا کوچکترین خطایی در نتیجه ی نهایی حاصل نشود.

سیستم لیفت اند اسلاید را می توان به گونه ای طراحی کرد که ریل درون زمین کارشود و در واقع حالت دفنی باشد.با توجه به نوع مدل درب می توان درب با یک ریل،دو ریل و یا سه ریل طراحی و اجرا کرد.سیستم عملکرد پنجره های lift & slide دقیقا مشابه با دربها می باشد.پنجره لیفت اسلاید نیز درست مانند دربها بعد از قفل شدن کاملا عایق بندی می شوند و مانع از نفوذ هوا و آب به داخل میشوند.

درب لیفت اند اسلاید چگونه کار می کند؟

این درب بر روی دو ریل و چند چرخ سوار شده است و حرکت نرم و روانی دارد ، به طور کلی با چرخاندن دستگیره ابتدا یراق لیفت درب یا پنجره به سمت بالا کشیده می شود و  اصطلاحا در حالت lift قرار می گیرند ، سپس توسط غلطک ها درون ریل به صورت افقی شروع به حرکت می کنند. در واقع یراق لیفت اند اسلاید درب یا پنجره را به صورت عمودی بلند می کند و باعث حرکت به شکل افقی می شود.

در سیستم لیفت اند اسلاید با بالا آمدن درب و قرار گرفتن در حالت لیفت،فریم از لاستیک EPDM جدا می شود و به حالت کشویی حرکت می کند . با بستن دستگیره دوباره لاستیک با فریم درگیر می شود تا به طور کامل عایق بندی هنگام بسته بودن درب صورت گیرد.علت بالا بودن قیمت سیستم لیفت اند اسلاید همین عایق بندی کامل می باشد.هنگامی که درب یا پنجره لیفت اسلاید در حالت قفل قرار می گیرد ، لاستیک EPDM از چهار طرف با فریم درگیر می شود بدین ترتیب امکان نفوذ آب یا هوا را به داخل نمی دهد.

مزایای درب و پنجره های لیفت اند اسلاید

درب و پنجره های lift and slide مدل جدیدی از درب های ریلی می باشند که نسبت به دربهای کشویی دستی عملکرد بهتری را از خود نشان داده اند.تنها عیب سیستم لیفت مربوط به قیمت بالای آن می باشد. درب و پنجره لیفت اسلاید قابلیت نصب در بالکن،پذیرایی و اتاق خواب را دارد و محدود به مکان خاصی نمی باشد ولی عموما فضاهایی که نمایی رو به باغ،جنگل و یا اسخر دارد از این سیستم استفاده می کنند تا دید بیشتری از منظره ی بیرون داشته باشند. در ادامه به برخی از این مزایا می پردازیم

  • با وجود اینکه دربهای لیفت اند اسلایدینگ بسیار بزرگ و سنگین هستند ولی خیل نرم و روان درون ریل حرکت می کنند.
  • بسیار راحت تمیز می شوند و قابلیت شستشو را دارند.
  • اجرای یک تکه ی آنها ،امکان دید وسیع تری را به کاربر می دهد
  • عایق بسیار مناسبی در براب نفوذ آب یا هوا می باشند و امکان ورود گرد و غبار و یا حشرات در ویلاها و باغ ها وجود نخواهد داشت
  • حالت کشویی این سیستم باعث می شود تا فضای کمی را اشغال کند
  • می توان از شیشه های ضد گلوله برای نصب استفاده کرد
  • عایق مناسبی در برابر آلودگی های هوا و آلودگی های صوتی می باشند
  • با ترکیب پنل های شیشه ای می توان به باز شدن درب شکل و اندازه های متفاوتی داد
  • با قرار گیری پنل ها روی هم  فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار می گیرد
  • هنگامی که درب در حالت قفل قرار دارد،کسی نمی تواند به داخل وارد شود و برای حرکت درب به حالت لیفت نیاز به اهرم در نقاط مختلف درب می باشد واین مورد باعث افزایش امنیت سیستم لیفت می شود.
  • تحمل وزن حدود 900 کیلوگرم در هرلنگه را دارد

 

شرکت سازنده :مجموعه تولیدی آرین پنجره

مدل : مدلهای ایرانی

کشور سازنده : ایران

lift and sliding :درب و پنجره هایی با ارتفاع بلند

لیفت اند اسلایدینگ :قابل تولید تا ارتفاع 3متر

تحمل وزن لنگه : تا وزن 900 کیلوگرم

ارتفاع لنگه : تا ارتفاع 360 سانتیمتر

عرض لنگه : عرض تا 2 متر

door and windows : آلومینیوم

برند پروفیل :

قطر لنگه :لیفت اند اسلاید

 

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک‌گذاری در :

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x