قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

چه عواملی در قیمت پنجره دو جداره تاثیر دارند؟‌

عوامل مختلفی بر قیمت پنجره دوجداره تاثیردارند و هر کدام از این فاکتور ها دارای چند گزینه برای انتخاب می باشند که می توان بسته به میزان بودجه خود ، فاکتور مورد نظر را برای خرید و نصب پنجره دوجداره انتخاب کرد برخی از فاکتورها عبارتند از :

  • انواع مدل پنجره دوجداره یا انواع باز شو پنجره دوجداره
  • انواع پروفیل مصرفی
  • ارتفاع و عرض پنجره
  • نوع یراق پنجره
  • شیشه دوجداره
  • هزینه حمل و نقل و نصب پنجره

نحوه محاسبه قیمت هر متر مربع پنجره دوجداره آلومینیومی:

۱- محاسبه وزن آلومینیوم خالص مصرفی جهت پنجره:

پس از طراحی پنجره و مشخص شدن طرح پنجره و نوع پروفیل آلومینیوم مصرفی، وزن نهایی آلومینیوم مصرفی پنجره طراحی شده، بر اساس وزن هر متر طول و محاسبات مربوط به پرت شاخه ها محاسبه و مشخص می گردد. در مرحله اول پس از محاسبه وزن آلومینیوم مصرفی قیمت آلومینیوم مورد استفاده بر اساس قیمت هر کیلوگرم محاسبه می گردد. بعنوان مثال وزن آلومینیوم مصرفی جهت پنجره طراحی شده ۵۵ کیلوگرم می باشد و قیمت هر کیلو آلومینیوم ۴۵ هزار تومان می باشد. با یک محاسبه ساده قیمت آلومینیوم مصرفی بدست می آید.

۲-  محاسبه قیمت پلی آمید:

همانطور که می دانیم پنجره های دوجداره آلومینیومی دارای دو نوع ترمال بریک و نانترمال می باشند.  در نوع ترمال بریک یک تیغه پلی امیدی عایق در بین سطح داخلی و خارجی پروفیل آلومینیومی پنجره دوخته می شود. این تیغه عایق باعث نارسایی فلز آلومینیوم می گردد. در حالت نانترمال این تبغه موجود نمی باشد و از این جهت است که این نوع پنجره دوجداره آلومینویم عایق ۱۰۰ درصدی نمی باشد چون خود فلز آلومینیوم رسانای گرما و سرما می باشد.

جهت محاسبه قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک باید قیمت هر کیلو تیغه پلی آمید مصرفی را داشته باشیم و ضرب در وزن کل پلی آمید مورد استفاده در پنجره بکنیم. بعنوان مثال قیمت هر کیلو پلی آمید به مبلغ ۱۲۵۰۰ تومان باید جهت پنجره طراحی شده محاسبه گردد.

۳- محاسبه هزینه تولید:

پس از اینکه وزن آلومینیوم مصرفی محاسبه گردید، قیمت تولید پنجره نیز بر اساس هر کیلوگرم محاسبه می گردد. بعنوان مثال اگر هزینه تولید هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان باشد، این عدد در وزن نهایی پنجره ضرب می گردد و طی یک محاسبه ساده هزینه تولید این پنجره بدست می آید.

۴- محاسبه هزینه رنگ و آنادایز پنجره :

پنجره آلومینومی به سه صورت رنگ پودری الکترواستاتیکی و پوشش آنادایز  و پوشش های ورقی طرح چوب ، قابلیت رنگ آمیزی دارد. رنگ پودری به صورت پاششی می باشد که طی حرارت تا ۳۵۰ درجه سانتی گراد انجام می پذیرد، این نوع پوشش دارای تنوع بسیار می باشد و به هر رنگی پنجره قابلیت رنگ آمیزی دارد. در ارتباط با پوشش آنادایز طی یک فرآیند شیمیایی یک لایه اکسیدی بر روی آلومینیوم کشیده می شود که باعث افزایش مقاومت فلز در برابر خوردگی می شود. ضخامت این لایه اکسیدی بین ۱۰ تا ۲۰ میکرون می باشد.

۵- محاسبه قمیت یراق آلات:

یراق آلات مورد استفاده در پنجره های آلومینیومی بر اساس وزن و بار وارد شده بر لنگه انتخاب می گردد. با توجه به نوع یراق از نظر عملکرد و همچنین وزن قابل تحمل از طرف یراق، قیمت هر دست بصورت جداگانه محاسبه می گردد. یراق آلات آلومینیومی دارای انواع ترک و آلمانی می باشد.

۶- سایر هزینه ها:

یک سری هزینه های دیگری نیز موجود می باشد که جهت مونتاژ پنجره آلومینیومی مثل هزینه های مربوط به فیکسرچر، پانچ، لاستیک ها و … که بخشی از این هزینه ها شامل هزینه های تولید می گردد و بخشی دیگر مثل لاستیک ها جداگانه محاسبه می گردد.

در مجموع پس از محاسبه هزینه های فوق و تقسیم آن بر متر مربع پنجره دوجداره آلومینومی ، قیمت هر متر پنجره دوجداره آلومینیومی محاسبه می گردد.

 

تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک با پنجره upvc چه قدر است؟

همون طور که میدونید مهم ترین قسمت این محتوا برای ما و شما موضوع قیمت این نوع از پنجره هاست.پنجره ترمال بریک به دلیل ساختار عایق تر و قوی تر نسبت به پنجره دو جداره ، قیمت نسبتا بالاتری داره و میزان این
تفاوت قیمت در حدود ۲ برابر خواهد بود.

اشتراک گذاری

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x